3. november 2015

Måneden der gik, oktober

Endnu en måned er ovre og jeg er bagud som sædvanlig. Det nye år er snart over os og på en og samme tid frygter jeg hvad det nye år bringer men jeg glæder mig også til at se hvad der er i vente. Jeg elsker at lave lister og nyhedsforsæt er da klart øverst på listen over ting der skal laves i december - men det venter vi med til den tid.

Oktober har været en forholdsvis kaotisk måned, ting er hændt, bøger er læst og bøger er blevet købt. Jeg deltog i Dewey's 24 timer lange læsemarathon (læs mere her), fandt ud af at bogforum ikke var en realitet og at en eksamen var på vej. Men nok om det;


Bøger læst i oktober
  1. Prometheus af Aischylos 
  2. Kong Ødipus af Sofokles 
  3. Svøm med dem som drukner af Lars Mytting (anmeldelse)
  4. Medea af Euripides  (genlæsning)
  5. When I Was Me af Hilary Freeman 
  6. Beowulf af ukendt 
  7. The ACB of Honora Lee af Kate De Goldi 
  8. Everyman af ukendt 
  9. You (You, #1) af Caroline Kepnes  (lydbog, anmeldelse)
  10. George by Alex Gino  (lydbog, et par tanker)
  11. Mrs. Dalloway by Virginia Woolf 
  12. Skammerens datter (Skammerserien, #1) Lene Kaaberbøl 
Noveller læst i oktober
  1. Sildig Opvaagnen af St. St. Blicher 
  2. Odour of Chrysanthemums af D.H. Lawrence 
  3. Krokodillen af Fyodor Dostoyevsky 
  4. Forvandlingen af Franz Kafka 
  5. The Other Boat af E.M. Forster 
  6. The Short and Happy Life of Francis Macomber af Ernest Hemingway 
  7. A Rose for Emily af William Faulkner 
Jeg synes jeg har fået læst en god del i oktober, i hvert fald mere end jeg havde regnet med. Jeg genfandt min kærlighed til lydbøger og opdagede at dramaer måske er noget for mig alligevel. Alt i alt en meget tilfredsstillende måned! 


Akkumulerede bøger
Jeg har muligvis købt lidt for mange bøger i oktober, det kan dog ikke være helt slemt da jeg vandt et gavekort til saxo på 500.- i starten af måneden. 


Tess of d'Uberville af Thomas Hardy ⎜Dubliners af James Joyce ⎜Finnegans Wake af James Joyce ⎜The Trial af Franz Kafka ⎜A Room of One's Own & The Voyage Out af Virginia Woolf ⎜Night and Day & Jacob's Room af Virginia Woolf ⎜Orlando af Virginia Woolf ⎜To the Lighthouse af Virginia Woolf ⎜The Waves af Virginia Woolf ⎜Svøm med dem som drukner af Lars Mytting

Jeg brugte muligvis en god sjat af min SU på en god bunke klassikere den første fredag i måneden. Jeg er dog utrolig glad for alle dem jeg fik købt så et fejlkøb kan man ikke kalde det! Jeg er utrolig fascineret af Virginia Woolf efter at have læst A Room of One's Own og jeg anskaffede mig derfor en god portion af hendes værker. Jeg er for tiden i gang med at læse The Voyage Out af hende og jeg er helt afhængig af hendes værker! 

Jeg modtog også min første bog fra bogreolen.dk til anmeldelse, den er selvfølgelig læst og anmeldt allerede. Du kan læse anmeldelsen af Svøm med dem som drukner her


Ulven af Katrine Marie Guldager ⎜Skjul af Trisse Gejl ⎜Carry On af Rainbow Rowell

Jeg skulle da også en tur forbi vores 'brugte bøger' forhandler i Esbjerg; Bogormen. Selvfølgelig kom jeg ud med et par bøger.. Siden introugen på SDU har jeg haft en intention om at læse noget af Trisse Gejl, hun er yderst interessant at lytte på og hendes værker skal da have en chance! 
Jeg læste København af Katrine Marie Guldager i gymnasiet men jeg kan ikke ærligt sige at jeg var imponeret. Jeg har dog været interesseret i hendes familiekrønike så jeg giver hende en chance til for at overraske mig. 

Jeg fik endelig min langt ventede forudbestilling; Carry On. Jeg er helt vild med Rainbow Rowell og en 'ny version' af Harry Potter skrevet af hende kan ikke være en helt dårlig kombination. 


Anything That Isn't This af Chris Priestley ⎜The ACB with Honora Lee af Kate De Goldi

Månedens bøger fra Hot Key Books blev til Anything That Isn't This og The ACB of Honora Lee. Den sidstnævne er læst og anmeldt, dog på min engelske blog. Hvis du er interesseret i anmeldelsen og nogle billeder af indholdet kan du finde den her


Perla af Carolina de Roberts ⎜En cyklende dame i Kashgar af Suzanne Johnson ⎜Flappers and Philosophers af F. Scott Fitzgerald

En skuffende aften efter en sørgelig meddelse (bogforum kunne ikke blive en realitet da en eksamen var skemalagt samme weekend) endte med et par nye bøger. Bilka havde et fint tilbud med to bøger for 99.- så det blev til Perla og en fin hardback i form af; En cyklende dame i Kashgar. Min søde kæreste købte mig Stillidsen af Donna Tartt samme aften! 

Endnu en tur i bogormen endte med en smuk version af en god portion af Fitzgeralds kortere værker. Jeg var ikke særlig glad for The Great Gatsby men måske kan jeg lide hans noveller. 


The Scarlet Letter af Nathaniel Hawthorne ⎜Decameron af Giovanni Boccaccio ⎜Lolita af Vladimir Nabokov ⎜A Room with a View af E.M. Forster ⎜Nineteen Eighty-Four af George Orwell ⎜The Common Reader af Virginia Woolf ⎜Lost Ocean af Johanna Basford

Mit gavekort til saxo skulle selvfølgelig bruges, så det blev til 6 bøger og en splinterny malebog. Jeg fik en masse smukke bøger for ingen penge så det er yderst tilfredsstillende! 

Jeg håber at oktober var en fantastisk måned for jer alle! Min oktober var en rutsjebanetur med op- og nedture men helt dårlig var den heller ikke. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar