31. maj 2016

Måneden der gik, maj


Så er vi snart halvvejs gennem 2016 og jeg har lært utrolig meget om mig selv! Men det må vente til et "mid-year freak out" indlæg i engang i juni!
Maj har virkelig været en fantastisk måned! For det meste er det enten eller; enten har jeg haft en god måned når det kommer til bøger og andre gange har jeg haft en god måned når det kommer til resten af livet - og denne måned var god på alle fronter!

Jeg er begyndt at komme ind i blogging-rutinen igen! Jeg har haft svært ved at finde inspirationen til det og jeg tror endelig jeg har fundet den! Jeg har i hvert fald hygget mig utrolig meget med at skrive anmeldelser og diverse indlæg i denne måned!


I maj

  • Læste jeg 18 bøger eller 4934 sider. 
    • Lyttede jeg til 2 lydbøger, læste 2-ebøger og 14 fysiske bøger
    • Læste jeg 13 bøger af kvindelige forfattere og 5 af mandlige
    • Læste jeg 6 nye udgivelser
    • Læste jeg 8 ungdomsbøger, 1 middle grade, 1 new adult og 8 voksenbøger
    • Læste jeg 14 bøger på dansk og 4 på engelsk
    • Læste jeg 11 bøger jeg har modtaget til anmeldelse, 1 af mine egne, 2 biblioteksbøger og 4 fra storytel
  • Lå min rating på 3.53 i snit
  • Opgav jeg The Book Thief af Markus Zusak og Jane Steele af Lyndsay Faye
  • Købte jeg 10 bøger, fik 4 af min far og 1 af min mor
  • Modtog jeg hele 13 bøger til anmeldelse! 
  • Kom jeg videre med to serier; Vildheks af Lene Kaaberbøl og Calendar Girl af Audrey Carlan
  • Færdiglæste jeg 2 serier; The Selection af Kiera Cass og Slide af Jill Hathaway

Læste jeg
Som sagt 18 bøger hvilket jeg synes er absurd! Det viste sig endda at jeg havde glemt alt om The Crown (The Selection, #5) af Kiera Cass selvom jeg læste den kort efter udgivelsen. Jeg bruger et spreadsheet samt goodreads til at holde styr på de bøger jeg læser og den er simpelthen smuttet. Men det var da en fin overraskelse! De 18 bøger jeg læste er;
  1. Kys af Lone Diana Jørgensen ★ (ved første blikanmeldelse)
  2. Viridians blod (Vildheks, #2) af Lene Kaaberbøl 
  3. Hambros Allé 7-9-13 af Lone Kaa Andersen ★ (anmeldelse)
  4. Forbandede kærlighed af Colleen Hoover ★ (ved første blik, anmeldelse)
  5. Som i et spejl af Lise Lotte Frederiksen ★.5 (anmeldelse)
  6. Læseren i morgentoget af Jean-Paul Didierlaurent ★ (anmeldelse)
  7. Argentineren der kom sejlende på en cedertræsplanke af Morten Vittrup ★.5 (ved første blik, anmeldelse)
  8. Stalker af Michella Rasmussen ★ (ved første blik)
  9. Under overfladen af Jennifer Echols ★ 
  10. Cast Adrift (Reaching out of the Shadows, #1) af Mannah Pierce ★ (anmeldelse på engelsk)
  11. Sputnik Sweetheart af Haruki Murakami 
  12. Darlah - 172 timer på månen af Johan Harstad ★.5 (ved første blik)
  13. April (Calendar Girl, #4) af Audrey Carlan ★.5
  14. Maj (Calendar Girl, #5) af Audrey Carlan ★.5
  15. Slide (Slide, #1) af Jill Hathaway 
  16. Impostor (Slide, #2) af Jill Hathaway 
  17. Fakturaen af Jonas Karlsson ★ (anmeldelse)
  18. The Crown (The Selection, #5) by Kiera Cass 
Den bedste bog jeg læste i maj er helt klart Forbandede kærlighed af Colleen Hoover som er den eneste bog jeg gav 5 stjerner i denne måned! Jeg havde planer om at nyde den og strække den så langt som jeg kunne.. hvilket viste sig at være 60 sider torsdag og resten af bogen fredag. Ups. 
Som i et spejl er dog også en af de store favoritter i denne måned! Hvis du fortalte mig for 2 år siden at jeg ville elske faglitteratur, i visse omfang, i fremtiden ville jeg ikke tro dig. Det viser sig nemlig at jeg er meget glad for faglitteratur når det omhandler litteratur og Som i et spejl viste mig det! 

Jeg læste også min første bog af Murakami! Jeg har altid haft lyst til at læse hans værker men har samtidig frygtet det. Månedens bogklub bog for juni er dog Sputnik Sweetheart så den skulle jeg da igennem og jeg var helt vild med den! Der er en masse litteratur i den, hvilket jeg ikke forventede, og jeg kan ikke vente med at læse flere af hans værker! 


De litterære mål
Når det kommer til mine mål for året er det hverken godt eller skidt - men jeg har officielt nået mit første mål! 
  • Jeg har nu læst 11 serier mod mit mål af 10 så det kan krydses af! 
  • Indtil videre har jeg læst 26 ungdomsbøger mod 25 voksenbøger så det er ikke helt skidt! Jeg skal bare passe på med at læse for mange for allerede i denne måned læste jeg nogle jeg godt kunne have været foruden
  • Genlæsning står stadig på 2 mod mit mål af 5
  • Jeg har læst 19 bøger på mine reoler ud af de 56 bøger jeg har læst i år, indtil videre, og det er jeg ikke helt tilfreds med. Men omvendt så har jeg også fokuseret på anmeldereksemplarerne både i april og maj. 
  • Klassikere liger også stadig på 5 ud af 10
  • Lydbøger er på 7 mod mit mål af 12 så jeg er foran endnu en gang! 

Hvordan står det til med jeres mål for året? Er i foran, bagud eller på rette kurs? 

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar