16. oktober 2015

Dewey's Read-a-thon

Siden oktober 2013 har jeg taget del i Dewey's 24 timer lange læsemaraton som finder sted hvert år i både oktober og april. Indtil videre har jeg klaret mig bedst den første gang jeg deltog og siden da er det gået både op og ned af bakke. Jeg har endnu ikke formået at holde mig vågen i de 24 timer og det er ikke et mål denne gang, da skolen kalder allerede på mandag.

På grund af tidsforskellen begynder det læsemaratonet lørdag d. 17 kl 14 her i Danmark og slutter søndag d. 18 kl 14.

Jeg har lavet et par forskellige bogstakke til årets læsemaraton og endelig, nu, dagen før! Har jeg endelig bestemt mig. Jeg er ret tilfreds med min stak og kan ikke vente til det starter!

Jeg har nogle klassikere og et par bøger jeg skal have anmeldt snarest.

  • Dracula er jeg igang med at læse og så vidt jeg kan huske er jeg ca. 70 sider inde i den. Man bliver nødt til at have noget uhygge når vi nu er i oktober, ikke? 
  • When I Was Me og Cloud 9 har jeg modtaget til anmeldelse og er nok dem, som har den højeste prioritet. 
  • Jeg valgte at tilføje Dubliners af James Joyce, selvom jeg ikke normalt læser novellesamlinger, da det kan være rart med lidt adspredelse engang imellem.
  • På en eller anden måde er jeg blevet vild med Virginia Woolf selvom jeg kun har læst A Room of One's Own indtil videre. Orlando er dog mit valg til lørdagens læsemaraton. 
  • Tilsidst har jeg The Trial af Franz Kafka som jeg tilføjede i sidste sekund. 

Aftensmad tager kæresten sig af så det behøver jeg heldigvis ikke tænke på! Snacks har jeg i massevis - det er simpelthen en nødvendighed når det kommer til læsemaratons! Men alt i alt, her er 'the necesseties'  
  • Bogmærke 
  • Bøger - selvfølgelig, a given! 
  • Briller
  • Tæppe og varme strømper eller hjemmesko
  • Te, vand eller andet drikkelse 
  • Snacks - både sunde og usunde
  • Meget gerne duftlys 
Hvad behøver i ellers når det kommer til læsemaratons eller hyggelæsning generelt? 

Dette år er der også et gratis bogmærke som kan hjælpe dig med at holde styr på de bøger du læser samt snacks i løbet af læsemaratonet. Jeg har helt klart tænkt mig at bruge det og man kan måske planlægge næste års læsemaraton ud fra det? Det vil tiden vise. Du kan finde bogmærket her

Jeg glæder mig virkelig til imorgen! Jeg vil løbende opdatere med både billeder og ord her på bloggen men nok oftere på instagram da det er hurtigere! I kan finde mig her

Deltager i, i læsemaratonet i morgen, og har deltaget før?

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at følge din læsning! :D
    Jeg har selv deltaget to gange før - så det bliver spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Jeg følger begge dine instagram profiler så jeg burde kunne holde mig opdateret i din læsning!
      Hvad har du så tænkt dig at gøre anderledes denne gang? :)

      Kun 20 min tilbage! Kan simpelthen ikke vente længere!

      Slet