7. oktober 2015

Måneden der gik, september

September var en meget begivenhedsrig måned, ikke at jeg fik læst det helt store, men mange nye og store ting, skete. Den 1. september startede jeg på mit drømmestudie; litteraturvidenskab og jeg elsker det! Selvom der er ret meget teori og meget læsestof er det det værd!
Jeg synes det er ufatteligt at jul er lige rundt om hjørnet og at årets bogforum er endnu tættere på. Jeg er på en gang overvældet og fuld af frygt - hvordan kan der være plads til det hele?

I september formåede jeg at læse 4 bøger og 3 noveller. Jeg var positivt overrasket over nogle mens jeg var skuffet over andre - men sådan er det vel altid.


Bøger
  1. The Carrie Diaries (The Carrie Diaries, #1) af Candace Bushnell
  2. Isla og jagten på lykke (Anna og det franske kys, #3) af Stephanie Perkins (anmeldelse)
  3. Counting Stars af Keris Stainton 
  4. A Room of One's Own af Virginia Woolf 

Noveller
  1. Heart of Darkness af Joseph Conrad 
  2. The Murders in the Rue Morgue af Edgar Allan Poe 
  3. The Dead af James Joyce 

Jeg havde længe set frem til at læse The Carrie Diaries da det er en af mine favorit serier MEN jeg var, og er, så utrolig skuffet over den. Counting Stars havde jeg set frem til at læse af andre grunde, primært blogging-aspektet, men også den skuffede mig. Den eneste bog jeg virkelig var positivt overrasket over, og klart en af mine favoritter for året, er A Room of One's Own. 
Jeg er ikke stor fan af at læse noveller men det er dog ikke de værste vi har læst - Heart of Darkness er dog ikke en jeg planlægger nogensinde at genlæse.

Når det kommer til de bøger jeg akkumulerede gennem september bliver det straks værrere. Jeg har klaret mig ret godt dette år med ikke at købe for mange bøger (højst et par stykker om måneden hvis overhovedet nogen) og det glemte jeg lidt denne måned. Dog købte jeg en masse klassikere så det går vel!


Frankenstein af Mary Shelley ⎜Gulliver's Travels af Jonathan Swift ⎜Uncle Tom's Cabin af Harriet Beecher Stowe ⎜Madame Bouvary af Gustave Flaubert ⎜Macbeth af Shakespeare ⎜Iliaden af Homer | Odyseen af Homer ⎜When I Was Me af Hilary Freeman ⎜Cloud 9 af Alex Campbell

Første billede er tydeligvis en hel bunke klassikere som jeg ikke kan vente med at drage ind i og billedet til højre er et par bøger til anmeldelse (courtesy of Hot Key Books).
Inden jeg startede på studiet (litteraturvidenskab) 'glemte' jeg lidt klassikerne. Jeg har læst en masse nye bøger de sidste par år efter at jeg blev anmelder og klassikerne er blevet støvede på hylden. 


Mrs. Dalloway af Virginia Woolf ⎜The Story of Beautiful Girl af Rachel Simon

 Jeg har været ret heldig med 'bargains' i denne måned og fundet en masse billige bøger i stedet for at skulle betale en masse for en enkelt bog. The Story of Beautiful Girl er en bog jeg i længe har ledt efter da den er en smule dyr på nettet, jeg var så heldig at finde den i vores brugte boghandel, splinterny!, til 30.-. Jeg elsker at få nye bøger! 


Blandet slik af Cecilie Sund Kristensen ⎜Counting Stars af Keris Stainton 

Jeg har aldrig været en, som læste digte eller poesi. Det er ikke mig. Da jeg faldt over Blandet slik i Blåvand til ingen penge tænkte jeg at det var den perfekte mulighed til at gå igang og i det mindste give det en chance. Jeg er dog stadig ikke gået igang og frygter stadig at jeg aldrig vil! 
Counting Stars er endnu en bog fra Hot Key Books som allerede er læst og anmeldt. Jeg ville ønske at jeg kunne anbefale den til jer men for at være ærlig er den ret skuffende.

Men det var min september måned, fyldt med det nye studie og nye bøger! Selvom vi allerede er en uge inde i oktober venter jeg spændt på hvad måneden bringer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar