30. november 2015

Nyt på reolen #1: November


Siden det ser ud til at jeg modtager flere og flere bøger hver måned er et seperat indlæg med de nye bøger efterhånden en nødvendighed. Denne måned blev det til hele 21 bøger! 

  • Vinter - eventyr af Karen Blixen. En tur i genbrug resulterede selvfølgelig i et par nye bøger.  Jeg var så heldig at finde en bog med vinter-eventyr som endda er fra Karen Blixen, jeg elsker jul så denne bog er et fantastisk fund. (Købt i genbrug)
  • Dublin af Edward Rutherfurd. Jeg har i lang tid været interesseret i Edward Rutherfurds bøger, specielt Paris. Jeg opdagede tilfældigvis at der var udkommet endnu én af hans bøger på dansk, denne gang Dublin som jeg bare måtte have. Jeg elsker Irland og en bog omkring Irlands historie blandet med fiktion, det siger jeg ikke nej til! (Modtaget til anmeldelse fra Bogreolen.dk)
  • London, New York og Sarum af Edward Rutherfurd. Jeg gik muligvis lidt amok med Edwards Rutherfurds bøger denne måned, men nu har jeg samtlige eksemplarer som Forlaget Turbulenz har udgivet indtil videre! (Købt i Bogormen og Bilka)
  • Sanddrømmeren og Runemagikeren af Sidsel Katrine Slej. Efter at have stødt på disse bøger utalligt mange gange på instagram blev jeg simpelthen nødt til at undersøge hvad det var for noget. Forlaget var endda så søde at sende anmeldereksemplarer! (Modtaget til anmeldelse fra Turbine)
  • Leoniderne (Spektrum, #1) af Nanna Foss.Jeg har nu set denne bog overalt og da Tellerup annoncerede at man kunne vinde en valgfri bog så jeg mit snit til at anskaffe den. Det gik som jeg havde håbet så nu ligger den rigtig fint og venter på hylden. (Vundet i konkurrence fra forlaget Tellerup)
  • Melymbrosia af Virginia Woolf.Efter at have læst A Room of One's Own og Mrs. Dalloway er jeg blevet ret så glad for Virginia Woolf. Jeg fandt ud af at The Voyage Out er stærkt redigeret og viger meget fra hendes oprindelige værk; Melymbrosia. Der er derfor blevet samlet tidlige noter og det oprindelige værk er blevet sammenstøbt i denne bog. Jeg glæder mig til at se forskellen mellem de to! (Købt hos betterworldbooks)
  • Tusindfryd af Martha Christensen.Jeg har ikke blogget på dansk i så længe, og grunden til at jeg holdte mig fra det, er egentlig, at jeg ikke er så glad for dansk litteratur. Jeg prøver dog at give det en chance og til 1kr kan jeg da ikke sige nej. Jeg har kun læst et enkelt værk af Martha Christensen som jeg ikke var særlig begejstret for - jeg håber at denne er bedre. (Købt i genbrug)
  • Omega Beginnings Miniseries (Omega Beginnings Miniseries, #1-8) af Lizzy Ford. Jeg læste Omega i sommers og jeg elskede den. Serien minder lidt om Percy Jackson serien da det er græsk mytologi i vores verden, men den har også noget 'Hunger Games' over sig. Det er en virkelig fed idé og jeg glæder mig til at lære karaktererne bedre at kende, da dette er historien inden Omega. (Modtaget til anmeldelse fra forfatteren, Lizzy Ford)
  • Lily and the Christmas Wish af Keris Stainton. Igen, jeg elsker jul og julebøger elsker jeg umådeligt højt. Da denne bog blev tilbudt til anmeldelse kunne jeg da ikke sige nej, og jeg er glad for at jeg modtog den! Den er simpelthen så sød! (Modtaget til anmeldelse fra Piccadilly Press)
  • Half Irish af Peter J.S. Waugh. Som tidligere nævnt, så elsker jeg Irland. Jeg er ikke 100% sikker på at jeg er med på hvad den egentlig handler om, men det er noget med at finde ud af hvem man egentlig er, en rejse og kærlighed. Uanset, så glæder jeg mig til at læse den! (Modtaget til anmeldelse fra forfatteren, Peter J.S. Waugh, gennem Publishing Push)
  • I nærheden af Peter Hugge. Dette er nok en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst, det er i hvert fald den bedste novellesamling jeg nogensinde har læst! Jeg er så taknemmelig over at have fået muligheden for at anmelde den og jeg håber at andre får den samme glæde af at læse den. (Modtaget til anmeldelse fra Tiderne Skifter, læs min anmeldelse her)
  • The Flying Inn og The Man Who Was Thursday af G.K. Chesterton + The Sandcastle af Iris Murdoch + Breakfast at Tiffany's af Truman Capole og The Old Man & the Sea af Ernest Hemingway. Jeg var så heldig at finde en stak ældre bøger fra penguin. Jeg elsker gamle udgaver af klassikere!  (Købt i Bogormen)
  • The Seven Dials Mystery af Agatha Christie. Jeg var lige ved at glemme denne her! Jeg læser ikke rigtig krimier, men af en eller anden grund er jeg vild med Agatha Christie! (Købt i genbrug)
  • Jane Eyre af Charlotte Brontë. Den allersidste bog jeg har denne måned er endnu en fin klassiker som jeg endnu ikke har fået læst! (Købt i Bogormen) 
Jeg håber i har haft en lige så god måned som mig, når det kommer til nye bøger! Jeg kan ikke vente med at gå igang med hver og én. Det må desværre vente til engang i det nye år for mange af dem, da December er spækket med julebøger! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar