29. marts 2016

Min frygtindgydende læsestak!


Jeg faldt over denne tag på youtube og jeg synes den er ret interresant. Der findes mange tags derude omkring bøger og dette er en af de bedre, synes jeg. Som enhver anden bibliofil, eller bogelsker, har jeg en uendelig lang liste af bøger som jeg gerne vil læse og efter min mening snakker vi oftere om de bøger vi har læst end dem vi ikke har læst - derfor vil jeg snakke om nogle af de bøger jeg ikke har fået læst endnu.

Denne tag er oprindeligt lavet af Lindsey Rey



Hvilken bog har du ikke været i stand til at læse færdig?
Jeg plejer normalt at 'presse' mig selv til at læse en bog færdig. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det har måske noget at gøre med, at slutningen tit 'løfter' bogen lidt og jeg vil give den en chance. Den eneste bog jeg lige kan komme i tanke om, som stadig findes på min hylde, er The Voyage Out af Virginia Woolf. Jeg læste en god portion af den sidste år efter at have læst A Room of One's Own og Mrs. Dalloway. Jeg tror bare den blev glemt på grund af stress men jeg glæder mig stadig til at læse den samt det 'oprindelige' værk; Melymbrosia en gang.



Hvilken bog har du ikke læst, fordi du ikke har haft tid?
Jeg har faktisk været god til at få læst de bøger som har stået på mine hylder længe, så jeg har ikke nogen ældre bøger som jeg kan vælge til dette spørgsmål - hvilket var min første indskydelse. Men den første bog jeg tænker på er Outlander af Diana Gabaldon. Den er i toppen af min læsestak men det er den første bog i en lang serie og det ved jeg ikke om jeg har tid til!



Hvilken bog har du ikke læst, fordi det er den næste i en serie?
Jeg er utrolig dårlig til serier så jeg har en masse at vælge imellem! Jeg tror at The Edge of Always af J.A. Redmerski er den bog som har stået i længst tid, ulæst, på grund af at det er den næste i en serie. Jeg havde den parat da jeg blev færdig med The Edge of Never - som jeg elskede og stadig er en af mine yndlingsbøger - og jeg læste det første kapitel men jeg nåede aldrig længere. Jeg synes The Edge of Never er fin i sig selv, præcis ligesom Slammed af Colleen Hoover, så jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde får den læst.

MIN FØRSTE OWLCRATE


Hvilken bog har du ikke læst fordi den er helt ny?
Den nyeste bog jeg ejer er The Serpent King af Jeff Zentner! Jeg modtog den i lørdags og den udkom i starten af måneden!



Hvilken bog har du ikke læst, fordi du læste en anden bog af samme forfatter, som du ikke var begejstret for?
Jeg har utrolig mange bøger hvor jeg elskede den første bog af forfatteren og var utrolig skuffet over næste bog. Jeg er meget påpasselig med at købe bøger af samme forfatter hvis jeg ikke var særlig glad for den første bog jeg læste af forfatteren.
Jeg tror dog Hobbitten af Tolkien er det perfekte valg! Jeg læste de 2 første bøger, eller rettere sagt, jeg pressede mig selv igennem de to første bøger og jeg gav op med den sidste bog i serien. Jeg har dog hørt fantastiske ting omkring Hobbitten!



Hvilken bog har du ikke læst fordi du ikke er i humør til at læse den?
Jeg mødte Trisse Gejl i september sidste år og jeg havde på det tidspunkt ikke læst noget af hende - og det har jeg stadig ikke. Jeg ejer to af hendes bøger og vil meget gerne have fat i hendes nyeste, Ulvekvinten, men jeg har ikke været i humør til at læse nogen af dem endnu. Lige pludselig, men jeg gemmer dem til jeg føler at tiden er inde.



Hvilken bog har du ikke læst fordi den er enorm?
Hvis jeg var blevet spurgt om dette for to måneder siden havde jeg nok sagt The Complete Chronicles of Narnia af C.S. Lewis. Ikke fordi der er mange sider, teknisk set, men fordi den er utrolig svær at side med. På nuværende tidspunkt har jeg stadig en masse store, eller tykke, bøger at vælge imellem, men Les Miserables af Victor Hugo passer nok bedst. Det er en utrolig stor bog, selvom siderne er tynde og sproget er sværere da det er en ældre bog. Jeg håber dog at jeg får den læst inden jeg fylder 20.


Hvilken bog er den mest frygtindgydende bog i din (uendelige) læsestak? 
Helt klart House of Leaves af Mark Z. Danielewski! Ikke nok med at den er 700 sider lang og forholdsvis stor, så er den utrolig speciel. Nogle sider er der kun enkle ord på, andre er teksten i hjørnerne eller formet som figurer og der er enkle billeder og meget mere - i kan se for jer selv her. Jeg fik den i julegave forrige år og jeg er stadig utrolig bange for at gå igang!



Hvilken bog ser i mest frem til at læse? 

1 kommentar:

  1. Åh, jeg er så forelsket i tanken om ulvekvinten, det er så smukt et koncept, og jeg er bare nødt til at læse bogen også, men jeg tror, det kræver en helt særlig stemning.

    Irene, www.boghunden.dk

    SvarSlet