21. april 2016

Dewey's 24 hour readathon, april 2016


Dewey's 24 hour readathon er et 24 timer langt læsemaraton som finder sted 2 gange årligt; i april og oktober. Læs mere om Dewey's og vær med her

Selvom jeg er med i 'mange' læsemaratons er min favorit helt klart Dewey's! Det var en af de første læsemaratons jeg deltog i og det er den eneste jeg fast deltager i. Jeg var med sidste år i oktober og det gik ikke særlig godt - den eneste succesfulde gang er egentlig den første gang jeg deltog! 

Jeg gør altid utrolig meget ud af dette læsemaraton; jeg skriver lange lister med idéer til bøger, snacks, udfordringer, pauser mellem bøger. Jeg kigger mine gamle indlæg igennem og læser mine tips igennem og jeg handler ind til alt inden læsemaratonet. 

Læsestakken
Jeg har tænkt længe over hvilke bøger jeg skulle vælge - Kindred Spirits af Rainbow Rowell er dog mit must denne gang og jeg har gemt den til læsemaratonet! 

Det er dog endt med 2 noveller og 5 bøger! 
  • De to noveller er Kindred Spirits af Rainbow Rowell og Sort boks af Jennifer Egan. 
  • The School for Good and Evil af Soman Chainani. Jeg har ventet længe på at modtage denne bog og jeg har også gemt denne til læsemaratonet! Det skulle være en rigtig god middle grade bog med forskellige eventyr aspekter - jeg glæder mig! 
  • The Girl from Everywhere af Heidi Heilig. Jeg modtog denne bog igår og jeg ved at der ikke går lang tid før jeg læser den så jeg kan ligeså godt inkludere den i Dewey's. Så vidt jeg ved er det omkring en pige som kan åbne et hvilket som helst kort, vælge et sted og blive transporteret derhen - til den tid hvor kortet er lavet også. 
  • Blue Diary af Alice Hoffman. Thrillers er altid et godt valg til læsemaratons, det er det i hvert fald hvis du spørger mig, og Blue Diary er min thriller! Jeg synes den lyder utrolig spændende; Ethan voldtager og myrder en 13-årig pige han bliver gift med Jorie og 13 år efter er der nye beviser i sagen som så er forbundet til Ethan. 
  • Carry On af Rainbow Rowell. Min kæreste valgte i December 2015 en stak med 12 bøger som jeg skal læse i løbet af 2016 og Carry On er aprils bog! Det virker som et godt valg til et læsemaraton! 
  • Skyggeporten af Lene Kaaberbøl. Jeg læser altid hendes bøger utrolig hurtigt og dette er den eneste ulæste tilbage på min reol! 
Jeg har ikke valgt store bøger, men Carry On har lidt over 500 sider og The School for Good and Evil har lidt under. De 2 andre bøger er omkring 300 sider lange og novellerne er selvfølgelig ikke særlig lange. Jeg prøvede at tage én stor bog det ene år og det gik ikke og jeg har også prøvet at læse udelukkende korte bøger og det går ikke for mig. Mit mål er dog bare at læse en masse - helst 3 bøger. 



Snacks og drikkevarer
Det er altid vigtigt at have snacks og en masse væske ved hånden! I år har jeg valgt følgende - eller rettere sagt - i år har jeg disse muligheder; 

  • Valnødder, mandler og rosiner (evt. dyppet i chokolade, hvis jeg orker)
  • Saltkringer 
  • Krystalkiks - en af mine yndlingssnacks
  • Chips - kanonkuglereller grønne pringles! 
  • Chocolate chip cookies - jeg lavede cookies i oktober og det var en stor succes!
  • Vindruer, bananer og hindbær 
Til drikkevarerne;
  • Blue keld med blåbær smag - vand med smag uden sukker, elsker det! 
  • Vand med citron eller bare isterninger
  • Faxe kondi
  • Te
  • Varm kakao med skumfiduser
  • Æblecider!
Jeg har altid mange forskellige snacks og drikkevarer selvom jeg ikke får brug for alle. Det er en god undskyldning for at fylde op i gemmerne og jeg kan godt lide valgmuligheder! 


Og lige til sidst
Planen er at jeg primært opdaterer på instagram og goodreads under min læsning. Jeg synes det forstyrrer at finde min computer frem en gang imellem - jeg laver dog et opsummerende indlæg søndag eller mandag! 

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig virkelig til at se, hvad du synes om "Kindred Spirits" af Rainbow Rowell. Desuden er det da godt godt nogle skønne snacks, du overvejer :)

    SvarSlet