4. juni 2016

På anmelderhylden i øjeblikket, #1

Anmeldereksemplarer, modtaget til anmeldelse fra forlagene. 
Af en eller anden grund valgte samtlige forlag at svare på mine mails ang. at blive anmelder for det pågældende forlag, så der er lidt fyldt op på anmelderhylden i øjeblikket! Jeg tænkte derfor at jeg ville give jer et lille indblik i hvilke anmeldelser i kan forvente i juni og juli, senest i august.

Skæbne og hævn af Lauren Groff har været på hylden siden slutningen af marts/starten af april. Jeg begyndte at læse den med det samme jeg fik den ind ad døren men det tog mig utrolig lang tid at komme ind i bogen og jeg er stadig ikke længere end 150 sider. Planen er derfor at starte forfra og give mig tid til den når jeg engang får tid!

Dronningen af Tearling af Erica Johansen er en bog jeg ikke vidste at jeg ville modtage! Jeg modtog aldrig et svar fra People's Press så jeg blev i den grad overrasket da den lå i postkassen. Jeg kan dog ikke vente til jeg kan fordybe mig i den - og forhåbentligt er det snart.

Udvalgte noveller af Fay Weldon har jeg faktisk læst på nuværende tidspunkt, jeg skal bare lige skrive en anmeldelse af den! Først skal jeg finde ud af hvordan jeg vil anmelde den for det er kun min anden novellesamling som jeg modtager til anmeldelse.

Avilda var så søde at sende mig en fin pakke med 3 bøger. Over sløret (Ilttyv, #1) af Nicole Boyle Rødtnes er helt klart den jeg ser mest frem til! Jeg har dog skrevet til dem et par gange angående XY så den glæder jeg mig dog også til.
Populær er en bog jeg har set på goodreads og youtube, i den engelske udgave, og den skulle være utrolig god. Jeg læser ikke tit memoirs, bestemt ikke hvor det er en teenager som har skrevet den pågældende bog, men læses skal den da!

Turbine sendte mig også Skæbnegudinden fra Salon d'Amour af Anna Jansson som jeg tænker er en perfekt sommerbog! Jeg har endnu ikke læst nogle anmeldelser af den så ingen fordomme eller frygter! Jeg elsker at læse bøger jeg ikke har hørt nogen snakke om, det gør at jeg kan forme min egen mening uden indblandinger.

Klim sendte mig både Darlah - 172 timer på månen som jeg bedte om og så vedlagde de Fordi jeg elsker dig af Helene Uri som er deres nye ungdomsbog. Min anmeldelse af Darlah er på bloggen på udgivelsesdagen; d. 10 juni og jeg håber at jeg kan få læst Fordi jeg elsker dig snarest.

Så er der blot 2 bøger tilbage og begge skal læses i denne måned! HarperCollins DK sendte mig Dragerne af Julie Kagawa til anmeldelse og den ligger og venter på mig! Jeg lovede mig selv at skrive dette indlæg og så må jeg læse i den.. Det er ærlig talt svært at holde fingrene på tasterne!

Jeg er skrevet op til efterfølgeren til Som stjernerne står som gerne skulle udkomme i slutningen af denne måned eller i starten af juli så den skal læses inden da! Den skulle være noget i retning af Forbandede kærlighed som er en af de bedste bøger jeg har læst i år.

I bund og grund er dette min læseliste for sommer da jeg gerne vil i bund inden jeg, forhåbentlig, starter på læreruddannelsen. Hvilke bøger skal i læse i sommermånederne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar