15. november 2015

Et litterært december



For et par dage siden blev jeg inviteret af Eva Lucia til at tage del i hendes litterære event i December. Hun har døbt det; 24 bookish days of Christmas  - hvilket jeg klart er med på. Jul og bøger, hvem kan sige nej til det? 

Så vidt jeg har forstået laver du bare en liste over tekster som du gerne vil læse fra d. 1 december til d. 24 december - eller snupper Evas liste som snart skulle være oppe. Man kan læse så meget eller så lidt som man vil. 

Jeg har udvalgt specifikke tekster til hver eneste dag, og endda også tilføjet d. 25 december til min liste da jeg fandt en fortælling som hedder The Night after Christmas. Derfor blev det til 25 og ikke 24 hos mig. Derudover er hver eneste af dem 'julede' og størstedelen af dem er klassiske værker. Hvert år læser jeg A Christmas Carol af Charles Dickens og forrige år startede en ny tradition med at læse 'Twas the Night before Christmas af Clement C. Moore. Udover det, er det egentlig bare en blanding af diverse tekster som jeg har lyst til at læse og eventuelt har læst før. 
Det bedste ved det hele er at jeg ikke har brugt penge på nye bøger til jul i år! Jeg har en god portion af julebøger på hylden som jeg endnu ikke har læst - i år skal de dog læses. 
I kan se min liste her, med links til de tekster som er at finde online. 

Udover denne liste har jeg en anden, mindre, stak af såkaldte julebøger, som jeg har planer om at læse i december. Der kommer forhåbentlig en opdatering lige inden december med en masse anbefalinger til julemåneden!


En printable
Da jeg synes min liste blev utrolig fin ville jeg dele en printable med jer. Den er magen til min bortset fra at der ikke er tekster på endnu, det er helt op til jer selv hvad i vil læse. I skal dog være velkomne til at udvælge de samme, eller nogle af de samme, som jeg har. Det kunne være hyggeligt!
I kan hente filen her, det er en PDF så alle burde kunne åbne den. Hvis i vil have en eksakt kopi af min liste må i sige til.

3 kommentarer:

  1. Sikke en virkelig fin liste, du har fået lavet!

    Jeg ville sådan ønske, at jeg havde tid og overskud til det i december, men det tror jeg desværre ikke.. Måske næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg kan slet ikke vente til december!

      Jeg er ked af at høre at du ikke skal være med, men jeg regner med at du får læst alligevel ;) Jeg håber at du er med næste år!

      Slet
  2. Hvor er det skønt at du vil deltage :)

    SvarSlet