21. maj 2016

Ved første blik, Stalker

Stalker af Michella Rasmussen udgives af Tellerup d. 21. juni. Modtaget til anmeldelse fra forlaget. 
Ved første blik handler om det første indtryk jeg får af en bog; omslag, titel, det første kapitel, forventninger og 
den første paragraf så I kan læse en smule med. Det vil måske ændre sig som tiden går. 

Jeg er netop begyndt at læse Stalker af Michella Rasmussen som jeg har modtaget til anmeldelse fra Tellerup. Stalker omhandler Julie som går i 2.g. Hun modtager et brev fra en hemmelig beundrer som, efter et par breve mere, viser sig at være besat af hende.
Både titel og omslag indgyder til en lidt mere uhyggelig ungdomsbog. Det er i hvert fald ikke en hyggelig kærlighedshistorie! 
Stalker udkommer tirsdag d. 21 juni så der er lidt tid at vente! Jeg har dog på fornemmelsen at den er ventetiden værd. 

Efter at have læst prologen og første kapitel glæder jeg mig til at læse mere. Bogen begynder således; 


Julie sidder ved bordet over for mit. Herfra kan jeg se på hende uden nogen lægger mærke til det. 
- Stalker af Michella Rasmussen, side 5 

Indtil videre er den ikke uhyggelig. Selvfølgelig er hans besættelse ikke sund, for allerede nu er det mere end en forelskelse, men jeg forventer at den eskalerer som historien skrider frem.
Jeg er dog glad for at vi allerde er kommet tæt på Julie! Hendes lillesøster, Cecilia, ridder på højt plan og har vundet en masse medaljer og pokaler. Det har Julie dog også, men hun blev nødt til at stoppe pga. en skade. Jeg har en fornemmelse af, at Julie føler sig overset af forældrene og udelukket fra dem. Selvom jeg kun har læst det første kapitel tror jeg ikke at Julie har det godt derhjemme.

Min forventning er selvfølgelig at historien lige så stille bliver mere og mere uhyggelig. Det er dog ikke en særlig lang bog med lige over 200 sider, så jeg regner også med at den er hurtig læst.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar